понеділок, 17 січня 2022 р.

Варваровська М.О.,
студентка факультету маркетингу
освітньої програми «Комерційна діяльність та логістика»
Науковий керівник: Марченко В.Б., к.ю.н.,
професор кафедри підприємницького та корпоративного права
КНЕУ ім. Вадима Гетьмана

ІНФОРМАЦІЙНІ ЕЛЕКТРОННІ ПОСЛУГИ У СФЕРІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

На сучасному ринку становлення ролі інформаційних послуг  є вкрай важливим елементом комерційної діяльності . З переходом бізнесу в онлайн формат, тобто популяризації е-комерції , так само стрімко інформаційні послуги переходять у електронний формат .З інформатизацією суспільства та бізнесу дедалі ширшим стає питання про перехід інформації в електронний вигляд. Ринок електронних інформаційних послуг в Україні розширюється з кожним днем і стає вагомим сектором електронної комерції . В електронному вигляді інформаційні послуги набули свою унікальну специфіку , правове регулювання якої повинно відбуватись у такому ж темпі .

Загалом інформаційні електронні комерційні послуги - це послуги щодо оброблення та зберігання інформації, що надаються дистанційно з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем за індивідуальним запитом їх одержувача. [3] Такі послуги надаються  через Інтернет та є дуже зручними тим ,що людина може скористатися ними 24/7 в будь-якому зручному для себе місці . Це мінімізує соціальні контакти , витрати часу , та особливо актуально в часи пандемії.

Винен інтернет ? Саме ця мережа є дійсним ринком збуту , інструментом надання та отримання  не тільки електронних продуктів , а й послуг .На даний момент широким вжитком користується комп’ютерна мережа для отримання інформаційних ресурсів, а найшвидший засіб отримання інформації - online.

Хочу відмітити , що згідно ЗУ про електронну комерцію саме інформаційними електронними послугами вважаються послуги , які стосуються поширення рекламного контенту ; створення можливостей доступу до інформації та її пошуку ; передачі та зберігання інформації ; розміщення інформації на замовлення третьої особи ; передачі тієї ж за запитом особи або відправка комерційних електронних повідомлень ; вчинення іншої дій у сфері електронної комерції.

Важливо розрізняти , які послуги не належать до інформаційних електронних . Керуючись ЗУ про електронну комерцію можу відмітити :якщо надання електронних послуг відбувається без використання інформаційно-телекомунікаційних систем – ці послуги не належать до інформаційних ; якщо послуга за технологією потребує безпосередньої присутності замовника чи постачальника , навіть та послуга , яка надається з використанням електронних приладів не вважається інформаційною електронною послугою. Також , якщо послуга передбачає одночасну передачу інформації невизначеному колу осіб -вона не вважається інформаційною електронною послугою [1]

Найпоширенішими інформаційними послугами в мережі є послуги платіжних систем, туристичні, освітні послуги, Internet -банкінг, Internet-трейдинг, Internet- страхування, аутсорсинг ,оренда серверних додатків.

Загалом ринку електронних інформаційних послуг притаманні такі риси : висока конкуренція ,прискорений темп розвитку, велика місткість ринку, глобальність та гнучкість [2]

Суб’єктами цього ринку зазвичай є провайдери електронних послуг та їх споживачі .

У зв’язку з прискореними темпами зростання попиту на інформаційні електронні послуги в е-комерції з боку держави потрібне введення низки регулюючих законів: заохочення приватних ініціатив, обмеження впливу держави (нагляд та регулювання) на розвиток мережі; захист персональної інформації в Інтернеті, забезпечення розвитку електронної комерції.

Зарубіжний досвід свідчить, що успішному запровадженню електронних послуг сприяють: належна законодавча підтримка; упровадження ефективних та зручних для населення засобів електронної ідентифікації; забезпечення захисту інформації у процесі надання електронних послуг; ефективна взаємодія держави та ІТ-­бізнесу у процесі реалізації організаційних, технологічних і технічних рішень електронних послуг.

Підсумовуючи, можна сказати, що роль держави у формуванні  інформаційного ринку та його інфраструктури полягає у встановленні балансу між конкуренцією та регулюванням в інформаційній сфері,
забезпеченні свободи використання шифрування для захисту особистого життя і персональних комунікацій, визначенні правил функціонування систем електронної торгівлі, розвитку систем дистанційної освіти та інших
стратегічних напрямів.

ЛІТЕРАТУРА:

1. ЗУ «Про електронну комерцію» стаття 4 . Визначення електронних інформаційних послуг .URL: ст.4 Закону України «Про електронну комерцію»

2  Шалева О.І. Електронна комерція: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури, 2011. с.70-79 URL: https://kcollegeht.kr.ua/images/Electronni_pidruchniki/%D0%95%D0%9A_%D0%A8%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87_%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA_2011%D1%80.pdf

3. Загальні відомості про електронні послуги . URL: https://www.kmu.gov.ua/usi-pitannya-po-e-poslugam/sho-take-elektronna-posluga

Немає коментарів: