Волосатов І. Д.
«Порівняльне комерційне право», 1 курс
ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»
Науковий керівник – к.е.н., доцент
кафедри підприємницького та корпоративного права Замрига А.В.
РОЗВИТОК ПІДПРИЄМНИЦЬКОГО ТА КОРПОРАТИВНОГО ПРАВА В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
Перш за все хочу зазначити, що таке інформаційне суспільство. Інформаційне суспільство — теоретична концепція постіндустріального суспільства, історична фаза можливого еволюційного розвитку цивілізації, в якій інформація і знання продукуються в єдиному інформаційному просторі. Термін "інформаційне суспільство" сьогодні досить широко вживається в соціології, футурології та глобалістиці. Ним користуються для означення деяких визначальних для людського життя змін у сучасному сусп-ві, що спричинюються інтенсифікацією в ньому інформаційних потоків на базі розвитку інформаційно-комп'ютерних технологій.
На сьогодні можна стверджувати, що в Україні національна модель корпоративного управління перебуває на етапі свого активного становлення й розвитку. Але в міжнародному просторі постійно змінюються чинники, які впливають на реалізацію державної політики щодо впровадження елементів інформаційного суспільства. Ці тенденції обумовлюють формування нових напрямків розвитку корпоративних відносин у країні та сучасних механізмів розвитку вітчизняної моделі корпоративного управління, які мають бути спрямовані на забезпечення ефективності діяльності корпоративних учасників, захист інтересів акціонерів та інших зацікавлених осіб, реалізацію виходу корпорацій на міжнародні ринки.
Я вважаю, що для реалізації зазначених принципів необхідно підготувати та прийняти Інформаційний кодекс України, включивши до нього розділи, зокрема про засади електронної торгівлі, правову охорону прав на зміст комп'ютерних програм, удосконалення захисту прав інтелектуальної власності, в тому числі авторського права при розміщенні та використанні творів у мережі Інтернет, про охорону баз даних, дистанційне навчання, телемедицину, надання органами державної влади та органами місцевого самоврядування юридичним та фізичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет, комерційну таємницю тощо.
Також треба підготувати та внести зміни до законодавства з питань інформатизації, зокрема з урахуванням вимог щодо: надання органами державної влади та органами місцевого самоврядування юридичним та фізичним особам інформаційних послуг з використанням мережі Інтернет; запровадження електронного документообігу та електронного цифрового підпису, дистанційного навчання, електронних бірж, аукціонів і депозитаріїв.
З урахуванням тенденцій розвитку світової економіки, які визначаються зростанням впливу ІКТ, варто визначити наступні заходи:
забезпечення підвищення вкладу в економічне зростання держави підприємств, які широко використовують ІКТ, шляхом формування збалансованої регуляторної та, зокрема, податкової політики;
сприяння підприємницькій діяльності у сфері ІКТ за рахунок формування системи адміністративних, правових і економічних механізмів, які стимулюватимуть попит на інформаційну продукцію, просування вітчизняної продукції на міжнародний ринок;
підвищити ефективність та прозорість державних закупівель, впровадити заходи щодо створення галузевих вертикальних Інтернет-порталів.
Цікавим для України є також досвід інших відносно молодих країн інформаційному та економічному розвитку а саме Литви, Польщі, Угорщини, Словаччини, Словенії та Румунії, в яких створення керуючих органів у сфері корпоративного управління в інформаційному суспільстві є позитивною практикою. Для України вивчення досвіду саме цих держав є найбільш оптимальним, оскільки вони знаходяться у "спільній" географічній зоні, мають практично ті ж проблеми, переваги та недоліки, завдання та пріоритети та, мабуть, і амбіції, що сьогодні у свій спосіб існують і в Україні, зробили лише перші кроки у процесі формування органів інформаційного суспільства, визначили пріоритети інформаційної політики, частково сформували законодавство галузі, визначити розміри фінансування галузі у державних та місцевих бюджетах, окреслили вектори інтеграції у глобальне інформаційне співтовариство.
Висновок
Отже, цілком очевидно, що українська модель корпоративного управління перебуває у стадії формування. Існує відповідно тенденція розвитку міжнародних корпоративних відносин в умовах інформаційного суспільства, яка містить у своєму складі елементи різних моделей світу.
Головним завданням розвитку сучасної української моделі корпоративного управління в інформаційному суспільстві все ще залишається створення ефективних конкурентоспроможних корпорацій. Це можливо тільки за умов упровадження основних принципів розвитку інформаційного суспільства в Україні можливість створення, отримання, використання та розповсюдження інформації, достовірність, повнота і точність корпоративної інформації, гармонізація інтересів людини, суспільства та держави в інформаційній діяльності, обмеження доступу до інформації виключно на підставі закону, інформаційна безпека гармонізації інформаційного законодавства країни міжнародними нормами інформаційної відкритості.
Джерела
Немає коментарів:
Дописати коментар