ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ІНТЕРНЕТ-МАГАЗИНІВ
Згідно Закону України « Про електронну комерцію», Інтернет-магазин — це засіб для представлення або реалізації
товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину з покупцями,
замовниками (п.8 ст. 3 зазначеного Закону).
Правове регулювання електронної комерції забезпечується
нормативно-правовими актами, такими як Закон України « Про електронну комерцію»
№675, Закон України « Про електронний цифровий підпис», Закон України «Про
електронні документи та електронний документообіг» , які визначають поняття
електронного документообігу та підпису, права і обов’язки суб’єктів
електронного документообігу та відповідальність. Також торгівля через Інтернет
підпадає під дію ЗУ «Про платіжні послуги», «Про захист персональних даних», «Про
платіжні системи та переказ коштів в Україні» та дію Цивільного та
Господарського Кодексів України. Крім зазначених Законів, діяльність
інтернет-магазину регулюється Конституцією, в якій закріплене право на
підприємницьку діяльність.
Закон про електронну комерцію є базовим нормативним
документом, що регламентує здійснення електронної торгівлі. Згідно із ст.3
цього Закону електронна торгівля відноситься до електронної торгівлі, що є
господарською діяльність у сфері електронної купівлі-продажу, реалізації товарів
дистанційним способом покупцю шляхом вчинення електронних правочинів із
використанням інформаційно-телекомунікаційних систем.
Регулювати відносини між споживачами товарів, робіт та
послуг і продавцями та виробниками товарів, виконавцями робіт і надавачами
послуг різних форм власності, встановлювати права споживачів та визначати
механізми їх захисту має Закон «Про захист прав споживачів».
Реалізація товару
дистанційним способом - укладення електронного договору на підставі
ознайомлення покупця з описом товару, наданим продавцем у порядку, визначеному
цим Законом, шляхом забезпечення доступу до каталогів, проспектів, буклетів,
фотографій тощо з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем,
телевізійним, поштовим, радіозв’язком або в інший спосіб, що виключає
можливість безпосереднього ознайомлення покупця з товаром або із зразками
товару під час укладення такого договору (п.14 ст.3 Закону про
електронну комерцію).
Згідно другої частини ст.1 та ст. 7 Закону про електронну
комерцію його вимоги поширюються на юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
– суб’єктів господарювання. У суб’єктів господарювання, що займаються
інтернет-торгівлею, даний вид діяльності має бути занесений до Єдиного
державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських
формувань. Також необхідно бути зареєстрованим як платник податків у
відповідному податковому органі. Слід зазначити, що без державної реєстрації
діяльність інтернет-магазину є адміністративним порушенням, за яке передбачена
відповідальність – може бути конфіскована продукція чи отримані від її
реалізації гроші, а також штраф.
Перед укладенням договорів на відстані продавець повинен надати споживачеві
інформацію про:
1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок
прийняття претензії;
2) основні характеристики продукції;
3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;
4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи
ремонтом продукції;
5) інші умови поставки або виконання договору;
6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки
продукції або послуг;
7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від
граничного тарифу;
8) період прийняття пропозицій;
9) порядок розірвання договору. [2]
Договір, що укладається в інтернет-магазині, є
електронним правочином, який має бути підписаний сторонами. Моментом підписання
вважається використання електронного підпису одноразовим ідентифікатором, що
визначається ст. 12 Закону про електронну комерцію. Цим же Законом
передбачаються додаткові умови електронного договору.
Торгівля через інтернет-магазини дає сучасному бізнесу
чудові .можливості збільшити прибуток на хвилі попиту з боку споживачів, що
цікавляться покупками онлайн. При цьому обидві сторони, і продавці
(інтернет-магазини), і покупці (споживачі) мають усі шанси опинитися у виграші.
За умови, що власники інтернет-магазинів – дотримуватимуться законів, які
регулюють його діяльність, а споживачі – знатимуть свої права і обов’язки.
Торгівля через інтернет-магазини дає сучасному бізнесу чудові .можливості збільшити прибуток на хвилі попиту з боку споживачів, що цікавляться покупками онлайн. При цьому обидві сторони, і продавці (інтернет-магазини), і покупці (споживачі) мають усі шанси опинитися у виграші. За умови, що власники інтернет-магазинів – дотримуватимуться законів, які регулюють його діяльність, а споживачі – знатимуть свої права і обов’язки.
Список використаної
літератури
1. Про електронну комерцію: Закон України
від 03.09.2015 р. № 675-VIII. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/675-19
2. Про захист прав споживачів: Закон України від 12.05.1991 р. №1023-XII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12
Немає коментарів:
Дописати коментар